torsdag 6 september 2012

Glädjen försvinner inte

Tredje morgonen efter mitt lopp och jag går fortfarande runt med ett leende på läpparna! Ja vad kan man annars förvänta sig? Dock har jag nu börjat ladda om inför lördagen och 200m medely. Ska bli intressant och se vad jag klarar av att prestera där.

Jag har i alla fall hunnit tänka igenom mitt lopp nu och vet lite mer om det än när jag gjorde alla intervjuer. Och jag måste säga att när Jennie berättade vad speakern hade sagt så skrattade jag. Han hade konstaterat att det var mycket svenskar på plats och undrade om det fanns några svenskar kvar i Sverige?!

Innan bröstsimmet så han jag simma 100 fritt och 50 fritt, det resulterade i en 7 och 5 plats. 100 fritt är jag riktigt nöjd med, jag sänkte mitt personliga rekord i finalen med ca 1,5 sekunder. Försöken gick dock sämre med mycket nerver i kroppen. Dock var det nog fler som hade nerver eftersom jag kunde ta mig till final på en tid som egentligen bara borde ha räckt till en nionde plats enligt svartlistande.  På 50 fritt är jag i efterhand nöjd med men jag vet att jag har mer att ge, så det får jag ta en annan gång.

Mer då? Jo jag har hunnit vara på middag med prins Daniel vilket var väldigt trevligt, han delade dessutom ut min guld medalj i simhallen vilket är väldigt häftigt. Daniel var väldigt trevlig och jordnära person, han var enkel att prata med. Dessutom har jag varit på musikal, lejon kungen, med mormor och morfar. De lyckades få gratis dricka på restaurangen dessutom eftersom jag tog guld :)

Nu är det andas och ladda om igen och på lördag ska jag försöka ha riktigt roligt i bassängen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar